Bel vandaag nog 06 4358 4991
Ma - Za: 9:00 - 18:00, Di: 9:00 - 21:00, Zo: Gesloten

Cosmelan

Waarom Cosmelan?

Hyperpigmentatie is een veel voorkomend probleem en heeft diverse oorzaken. De meest voorkomend oorzaken zijn een verstoorde hormoonbalans, zonschade, huidveroudering, zwangerschap, pilgebruik en menopauze.

Oppervlakkig gelegen pigment is goed te behandelen met een medische peeling of met de pigmentlaser. Dieper gelegen pigment is soms erg lastig om weg te krijgen. Voor dit dieper gelegen pigment heeft Mesoestetic de Cosmelan behandeling ontwikkeld, welke voor alle huidtypes een effectieve behandeling is om pigmentvlekken te verminderen.

Amalan vormt de basis van de thuisproducten en het masker. De ingrediënten van Cosmelan zijn van chemische en plantaardige oorsprong.

Amalan remt de tyrosinase, dit is een enzym die verantwoordelijk is voor de vorming van pigment. Overige ingrediënten zijn o.a. ascorbinezuur (vitamine C), fytinezuur en retinylpalmitaat (vitamine A soort).

Huidproblemen waarbij Cosmelan kan worden ingezet:

• Melasma (zwangerschapsmasker)
  • Ouderdomsvlekken
  • Sproeten
  • Post inflammatoire hyperpigmentatie (pigment na ontstekingen)
  • Zonschade
  • Huidverjonging

De behandeling:

• Afspraak 1  Intake en vervolgens kom je 7-10 dagen voor de cosmelan behandeling voor een  voorbereidende depigmentatie peeling bij de huidtherapeut.
  • Afspraak 2  Je huid wordt gereinigd en daarna met ontvettende lotion ontvet om vervolgens Cosmelan 1 masker aan te brengen op de huid. Je gaat met dit masker op je huid naar huis en dit masker blijft 8-12 uur op je huid (aantal uren is afhankelijk van het huidtype).
  • Afspraak 3 Je komt 7-10 dagen na de voorbereidende peeling voor het cosmelan 1 masker. De huid wordt gereinigd en daarna met ontvettende lotion ontvet om vervolgens Cosmelan 1 masker aan te brengen op de huid. Je gaat met dit masker op uw huid naar huis en dit masker blijft 8-12 uur op je huid (aantal uren is afhankelijk van huidtype).
  • Afspraak 4 Je komt ongeveer een maand later voor de nacontrole bij de huidtherapeut en zij zal je tevens adviseren om de thuisproducten eventueel aangepast te gebruiken.

Na de behandeling

Tijdens de eerste 4 dagen van de behandeling kan de huid rood worden en kan er zwelling ontstaan. De huid kan gevoelig worden en er kan jeuk ontstaan.

Andere bijwerkingen kunnen o.a. een licht branderige of trekkerige huid zijn, dit is echter een normale reactie van de huid. Schilfering komt op de 2e of 3e dag bij alle huidtypen voor. Het is raadzaam de Hydra-vital factor K crème te gebruiken en dit om de 2 uur te herhalen op de dagen waarop de schilfering actief is. Een week na de behandeling begint de huid te verbeteren, de beste resultaten worden echter gezien tussen de 2-6 weken.

Tips en adviezen

• Neem bij twijfel over uw huidreactie altijd contact op met de huidtherapeut.
  • Een rode, gezwollen, branderige huid is een normale huidreactie na Cosmelan, hier hoeft u niet van te schrikken.
  • Tijdens het vervellingsproces is het belangrijk dat u niet aan de velletjes trekt.
  • De behandelde pigmentvlekken kunnen na de behandeling eerst donkerder kleuren, dit is een normale huidreactie.
  • Incorrect gebruik van zonnebrandcrème en de voorgeschreven producten kan reactivering van het pigment veroorzaken.